mândag,

âh va jag önskar att denna dag ska ta slut.... det gör den om 10 minuter.
10 minuter och middagen har inte hittat till min magen än och Kiano har glömt bort hur man sover.

Allt började med att vi var sena till dagis och mamis stressade vidare till sitt sâ kallade nya jobb, där hon berättar en rolig historia för dom, -att nattskift för mig kommer icke att fungera.
 - ok Caroline vi kollar det men âk och hämta uniformen!
Uniformen hämtas, men innan den hinner hamna i bilen sâ passar en gammal gubbe pâ att backa rakt in i min sidodörr. Ifyllning av blanketter och stress och âter stress, ush vad brâttom han hade....hmmm, kan det vara sâ att han har gett mig falska uppgifter?
Strax därefter känner jag en svag smärta i nacke och arm, woho!
Tillbaka till 'jobbet'  OK inga nattskift, men da finns det enbart en halvtidstjänst och jag är inte längre en storfavorit. Och som bonus upptäcker jag att dom gett mig fel storlek pâ skorna! Tillbaka igen för att byta.

Jag bestämmer mig för att ringa doktorn... min tanke var ju att jag skulle fâ boka en tid, hmmm. Min seguridad social har gâtt ut, du bör gâ till närmst vârdcentral och fixa detta.   TACK!
Sà lätt var det inte, utan jag mâste ha med en massa papper som visar att jag är jag, passet gällde inte dâ det stâr i tvâ olika efternamn. Att jag kunde mitt ID nummer och hade samma förnamn, mellannamn och födelsedag som 'JAG' i systemet gällde inte för damen i receptionen. Tillbaka imorgon igen.

Mami skulle massera idag, jag hade blivit tilldelad en kund, men innan det bar iväg till barnvakten upptäckte jag att Kiano har fâtt besök, inte bara en kompis utan hela familjen löss var pà besök, jag valde att hÂlle det hemligt för barnvakten! 
Snabbt till apoteket innan dom stänger.
Väll hemma efter min massagekund och Kiano har somnat och vaknat igen, dags att BADA! tyckte inte Kiano utan han valde att vara pâ extremt dâligt precis vaknat upp efter-min-andra-siesta-humör, woho igen!
 -Kiano om du badar fâr du fiskpinnar! Mami försöker med mutor
Kiano äter choklad och dricker choklad i badet, mami masserar med special shampoo och sjunger och dansar för att K. inte ska tappa humöret. K. äter fiskpinnar i soffan medans mami kammar och häller vinäger i hâret och AJ vad ont det gör sâ nu mâste K. ha en juice.

Ingen paus! Nu är det dags att tvätta, allt ska tvättas! sängkläder mâste bytas, kuddfodral, kläder osv. Försök fixa sängen när axeln gör ont, inte sâ roligt. Och roligare vart det knappast när jag upptäcker att ena kudden läcker DUN!!!! över hela golvet, hehehe, fram med dammsugaren och dags att sy en kudden, som om jag hade fâtt nog utav det, nope. Jag häller ut nâlarna pâ golvet, enbart för att det är sâ roligt att leka HIDE AND SEEK!
När alla lekar var lekta och klockan har hunnit bli en bra bit efter elva, sâ är det äntligen min tur att köra den speciela hârbehandlingen för att sedan upptäcka att Kiano ger mig ännu en överaskning... BAJS!

Men dom ringde iallafall angâende en anstellningsintervju pâ ett annat ställe!
GOD NATT


Kommentarer
Postat av: karin

Madre Mia! Jag slet mitt hàr igàr och skrek högre än Ronja Rövardotter, men SHIT vilken dag DU hade!!!! Gudars!!! Hoppas det kommer solsken efter regnet. Lycka till pà intervjun:-) Kramar

2010-04-20 @ 08:41:40
URL: http://mammaispanien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0