Hundbajs, tankar & Friends!

Min dag!

Skulle införskaffa liten egentid genom att ta ut hunden på promenad, vad jag glömt är att här finns det inte soptunnor i varje hörn, en kilometer till närmsta! Men jag måste säga att jag kände mig stolt varje gång en bil åkte förbi och tittade konstigt på mig, japp jag tar ansvar för min hund (ok inte min hund, men ansvar tar jag).
Klart vuxenpoäng!

Mina tankar flög iväg lite på barnkläder, funderar på om man kan köpa kläder på typ Coopen? Jag ser inget fel på dom, men det verkar som man får konstiga blickar om man bara går in på den avdelningen?
Är Sverige så fixerat att allt måste vara "rätt"?
På dagis verkar det som familjer tävlar mot varandra om vem som kan ha det största kalaset, dom bästa kläderna och åker en familj till Thailand så ska alla göra det!

Nu ska vi ju inte prata om den hälsohysterin som pågår, ajajaj! min son fick häromdagen en påse med majsbågar, du vet dom utan salt och nästan inget fett. I vagnen satt han fint med hela den stora påsen framför sig, klockan var strax efter fem på eftermiddagen (middagstid i Sverige) och vilka blickar JAG fick, först en blick mot den STORA påsen och sen det onda ögat mot mig - vilken konstig mamma, hur kan hon ge sitt barn detta nu? -

Vad tänker man?
ni skulle bara veta vad dom äter till mellis på min sons dagis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0