det går fort

varför går alltid sista tiden på året så fort?
Vi är i full fart med födelsedags kalas, pepparkaksbak, sjukdomar, byte av lägenhet, jobb och papi som hoppar på kryckor.
Tiden räcker tyvärr inte till allt roligt som händer, men det händer saker!
Lia har lärt sig krypa, en kväll efter en kvällspromenad så var hon full av energi och ville tugga lite på papis toffla, vilket vi inte tyckte var så trevligt så den slängdes åt ett annat håll, men Lia tyckte att den där tofflan var riktig god så det var bara att sätta fart efter den och det gjorde man snabbast genom att krypa.
Sen hittade vi ner till stranden (hur många i sverige kan sitta på stranden i strålande sol den 8 december?) och där bestämde hon sig för att nu ska jag kunna sitta själv så slipper jag tugga sand hela tiden.
Kinnie för den delen är populär och springer på kalas åt alla håll och kanter så jultomten är nog lite fattig i år.
Så har vi ju luckats hitta ännu en lägenhet och hoppas att vi ska slippa fukt och mögel denna gång? Men den förra ägaren (en gammal döv dam som förhoppningsvis inte gick bort i lägenheten) tyckte om att ha ett brunt handfat, brunt badkar, brun bidé samt en brun toalett med otroligt vackert ljust rosa kakel, wow mitt dröm badrum!
En renovering behövs men jag har en herre som helst inte vill göra för mycket, så det blir nog bara byte av det bruna till lite vitt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0