för fort,

vart tar tiden vägen?
Det är redan torsdag imorgon och vi ska hämta Papi! efter 7 månader utanför så är det dags för honom att komma hem och städa lite och kanske ge mig minst en massage om dagen.

Min chef ringde mig idag och berättade att imorgon börjar min ersättare att jobba (två veckor tidigare än tänkt), hon tyckte att min mage såg lite oroveckande ut och att jag hade stressat allt för mycket denna vecka. Så dom har nu valt att ta det säkra före det osäkra.
Det fick mig att tänka lite..... kanske borde jag skynda på med vagnen?

Den är nu beställd, måste dock komma ihåg att betala den först innan dom skickar den. Vart en ny och fin tillslut, orkar inte med att leta andra hand och bråka om pris och prylar hela tiden. Jag har fått en ny till samma pris som en tjej ville ha för en begagnad samt att det var den äldre modellen (det vill säga, svårt att hitta reservdelar). Nu ska vi bara se om jag lyckas komma ihåg att ta mig till banken och betala? För självklart gick det inte att betala direkt på nätet med någon utav mina 3 kort????
Beslutångest fick jag om färgen och viste inte om jag skulle ta klassikt eller sommar känsla? Tänkte att Kiano kunde hjälpa mig, han valde den BLÅ, hmmm inte riktigt vad jag tänkt mig, rosa maxicosi och blå vagn.
Min son är riktigt duktig på detta med färger, han valde glatt häromdagen att gå hämta en burk med färg och en roller för att påbörja måla muren och sin motorcykel,


riktigt snyggt!

Min son har även lyckats rymma................ han var arg på mig för att grannpojken hade åkt iväg med sin pappa och han fick inte följa med, så han väljer att rymma. På två minuter är han borta och jag springer runt som en fet ko och skriker, panik får jag inte få för då kommer det inte gå bättre, jag försöker leta på ställen som är nära. det vill säga inomhus, grannens terrass, trappan, grind till vägen.......... grannen har hört mitt skrikande och fattat poängen för hon hittar Kiano på parkeringen gåendes mot VÄGEN! Från och med nu är det koppel som gäller på ungen.

Som om inte det är nog så har min gynekolog mage nog att berätta att jag har gått upp för mycket i vikt och måste sluta äta godis och dylikt? Första gången han sa det, sa jag bara lugnt att jag äter inte godis och har lite svårt att ta mig ut och motionera då jag är ensam med en 3 åring och jobbar 6 dagar i veckan. Men han väljer att påpeka igen att  jag måste akta vikten och sluta äta godis-bröd-såser-rött kött-bullar, ajajaj där brister det för mig och jag kan inte hålla tyst...... han vet nu vad jag tycker och tänker om hans små komentarer plus att han fick dörren slängd i ansiktet, stackars blivande mammor som satt i väntsalen hoppas jag inte skrämde dom alltför mycket?
Detta är en manlig gynekolog som inte har någon aning om hur det är att vänta barn och han sa även åt mig att akta vikten med Kiano (jag gick upp 10 kg), han tyckte även att jag slutade amma Kiano för tidigt (8 månader), jag har haft vänner som har gått till denna doktor och kommit gråtandes därifrån. Desutom tyckte min matron att jag såg bra ut och att det syntes på mig att jag tar hand om mig och man kunde inte göra något åt det som är naturligt! Jag lyssnar nog på honom :)

Ush vilken vecka och än är det ganska många dagar kvar på den, puh vad mer kan hända?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0