sjuk igen

Min lilla Lia är åter igen sjuk, igår natt fick jag ringa akut till läkaren då jag nästan trodde att vi skulle behöva åka in akut. Hör feber och ett hjärta som slog alltför fort, men läkaren lugnade mig på telefonen och berätta om inte feber och andning lugnat ner sig inom en timme så borde vi åka in. Egentligen vet jag ju detta en ändå växer paniken.
Vi har nu äntligen fått en diagnos på Lia - bronkit. Kanske väldigt vanligt bland små barn, men jag undrar varför ingen har kunnat sätta ett namn på detta förrut? då hade jag kanske kunnat vara lite lugnare. Nu har jag hunnit läsa på lite om bronkit och har hittat denna info:

- När ska man söka vård?
Man kan ringa sjukvårdsrådgivningen eller kontakta en vårdcentral om man

har svårt att andas eller det hörs ett pipande ljud
inte blir bättre inom två till tre veckor eller känner sig sjukare
ofta får luftrörskatarrer.
Man ska söka vård direkt på en vårdcentral eller akutmottagning om man får hög feber, frossa och svårt att andas. -

Vi har sökt vård och akut vård flera gånger pga ovanstående symtom och vi får enbart höra att det är normalt.
Det står även att ett par luftrörskatarrer om året är vanligt men varannan månad kan knappast tillhöra vanligt?
Men nu äntligen har vi någon som tror oss och vill att vi kommer på återkoll, TACK!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0