Blàsigt värre och Porto Pi




Ännu en dag och natt som Papi sitter guardia och det har jag firat med att ha en tre rätters middag, först vart det en skàl blandat med morötter-oliver-champinjoner och lite vitlökspulver med balsamico (mums), sen till huvudrätt vart det misslyckad dinkel och jordnöttskaka (vita fràn ägget vart inte hàrt skum) tillsammans med (nyttig) vaniljsàs, gjord pà enbart mjölk-vaniljstàng och maizena. Och till efterrätt mosade jag en banan med en clementin och lillens sockerfria äppelmos och lite solrosfrön, vilken lyxmiddag :)
För tvà dagar nu har det näst intill blàst storm, men trots detta sà vandrade jag och K till Porto Pi (enbart för att ha nàgonting att göra), men vi kom tillbaka med tvà par làngkalingar och citronsyra. Làngkalingarna kommer fungera bra som extra pyjamasbyxor och citronsyran hamnade i Play-Doh degen, som jag tänkt att vi skulle kladda med imorgon. Idag roade vi oss med att màla vàran första teckning och jag mâste nog säga att killen har talang. Vi satsade pà den antika stilen, med nerdräglat och skrynkligt papper, favoritfärgen var ju helt klart svart, den lila och den blâ kritan var mycket roligare att stoppa i munnen och att mâla med i mammas ansikte :) .
Själv sitter jag och funderar hur jag ska göra pà jobbfronten? Att âka till svea ett tag känns ganska tràkigt (men sommaren kan ju bli fin?), var pà en intervju igàr, men att jobba 8 tim/ dag 6 ggr /veckan för nästan inga pengar alls känns inte allt för lockande *hmm*. Som sagt min huvude är lite tjockt just nu........ knakar för fullt där uppe.

                                                             

I pyjamasen vi köpte forra gàngen                        Dagens fynd med förra
                                                                                        omgàngens mockasiner


                                                           

                                                           Mästerverket


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0