Mi Casita, por fin!

Äntligen vid mitt köksbord med en kopp kaffe (decaf), efter improviserad -inte-alls-så-lyckad-middag-
Dagen har vart lång med början redan imorse att allt gick konstigt till, dagen sfortsätter i samma fotspår, varför?

Efter på tok för många timmar på arbetet så tänkte jag lyxa till det med att införskaffa några enkla linnen till mig själv som plåster på såren, slutar med att jag står på barnavdelningen och måste slänga allt ihopplock rakt upp och ner när någon ropar PIPI- SPRING! Stackars hund hon fattar ingenting utan hon hade ju så roligt med den andra pojken hoppade hej vilt framför henne så hon knappt kunde andas.
Åter inne igen och jag är den typiska kaotiska mamman, Kiano försvinner, Kiano dyker upp igen då mamma har fått smått panik, Kiano springer i cirklar och fram och tillbaka så att jag inte ska få tag i honom, sammtidigt som hund och vagn får följa med i den roliga leken, - jag har nu blivit höjdpunkten att titta på medans man väntar i den långa kön till kassan. Ungen är äntligen nere i vagnen, nu ska shoppas lite inför hösten, hahahahaha - Kiano skriker, eller ja man skulle kunna tro att jag gjorde något värre speciellt när han berättar snällt för alla hur dum jag är? JAG?!?
Sen skulle jag göra ett försök till mig själv, vita kläder i butik och barn slutar i katastrof.
Hem ljuva hem - hur godtrogen är man? Någon har parkerat på min plats! men hallå, det är ju min plats, hur kan någon vara så elak mot lilla mig?
Jag pinsamt gå till granne till granne och fråga om det möjligtvis kan vara deras bil som hamnat lite fel?
Ok, hårdhandskarna - TUTA!!! ingen bättre tur där heller, okej nu blir det hotbrev.
Jag hittar dom tillslut med hjälp av en annan granne och ironiskt nog var det närmsta grannens bil, som jag självklart inte hade frågat, hör man inte när jag stått och tutat i 20 minuter?
- men vi hade ju lämnat en liten lapp!
- en lapp? det är mörk ute och ni står på min plats, jag har en son som är hungrig och trött, flytta bil jäveln NU!

Tror att jag gjort mig lite smått osams med grannen, hoppas att inte Kiano får för sig att springa in i detta hus.
Jag har sedan fått info om att det är idag fredag den 13, kan det vara en förklaring eller bara gammalt skråll?
Gubben skulle komma hem imorgon men båten har blivit inställd pga oväder, i augusti? Det är bara en halvtimme kvar på denna fredag, det borde sen bli som vanligt igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0