Vanliga tisdag,

Kiano ligger i sängen, maten är lagad och uppäten, tanken är att jag ska öppna böckerna och plugga lite.
Men jag har valt att mumsa lite pâ en bit kokosnöt,mmmm.


 
Har inte riktigt fâtt klart för mig om den är nyttig eller ej??? Jag har alltid hört att det är onyttigt fett som inte riktigt gâr ut kroppen och jag som har varit sâ nyttig med allt vad mat heter (tills jag vart gravid, hehe) har "klokt" undvikit koksnöten. Men nu har jag läst en skrift av Fredrik Paulún ,MatGurun numer 1 i sverige som vet allt? Att kokosnöten är inte farlig att äta utan den har mycket nyttiga saker osv. Sâ jag har glatt börjat mumsa lite, men men men, vad tar dom upp imorse pà spansk teve....japp att man ska undvika kokosnöten om man vill hâlla en bra diet och kolestrolet nere???????   jag blir galen, nyttig eller onyttig? Lite kan ju aldrig skada.


Kiano firade sin födelsedag pâ dagis förra fredagen.... japp med cupcakes och singoalla kakor, som mami hade fixat sâ fint och fast jag frâgat sâ vart dom tre ungar som firade samma dag, vilket betyder att alla tagit med en massa sockerbombar. Jaja, hursomhelst sâ fâr dom en fin liten krona för att visa att dom är speciella :)



Idag tisdag vill han fortfarande ha den pâ, helst även när vi ska bada.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0