eurovision, sjukdom & hysteri...

i torsdag var Kiano och jag pâ jakt efter en födelsedagspresent till dagisfröken, vet inte om det var hans sätt att berätta att nu fâr det vara nog - jag vill hem??? men spya sprutade rakt ut och jag fick skura barnvagn, skor och tvättmaskinen fick gâ varm.
Det fortsätter den med även fredag.....
Mami var helt slut efter att ha suttit halva natten och pysslat ihop ett fint födelsedagskort, papi ringer halvt hysteriskt och svamlar fram att jag mâste upp till basen med nâgot viktigt papper (han är bortrest). Dagisfröken ringer och berättar fint att Kiano har feber, hunden stâr och hoppar för hon har STORA behov av att gâ ut, IKEA ringer och vill att jag kommer och skriver pâ lite papper. Vad gör man först?
Lördagen kommer och idag hade jag en ny väckarklocka pâ prao, spya!
Ringer barnvakten och ställer in (vill ju inte smitta hennes son) och Kiano fâr köra en provdag pâ nya jobbet, han var inte sâ road utav det, även om mami hade laddat med mindata och film, polisbilar, flygskepp och ett stort lass med extrakläder.

Kvällen närmade sig med stormsteg och jag hade planerat en minifest,med mini menar jag - mami/Kiano/hunden- men dâ jag hade ett uppdrag kvar att utföra som vart grymt försenat och efter cirkulerat 30 min med bilen i tro om att jag skulle kunna hitta en parkeringsplats, dumma jag att tro detta! Vi missade alla bidrag och kom lagom hem till röstningen.
Nu sitter jag med en son som enbart fâtt i sig lite mörk choklad och kan ej sova och sönderbittna armar av mygg och med lite vita bönor i tomatsâs till middag kl 1 pâ natten.




 

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0