.............................

En svensk har omkommit i Afghanistan av en "hemmagjord" bomb.
I torsdags omkomm 4 amerikaner från den bas som Marco är på och en spanjor är skadad, min tanke går till alla.

Vad som gör mig irriterad är när jag till tex pratar med min hyresvärd och han frågar hur Marco har det -so far so good- men när jag berättar att det omkommit 4 soldater så vill han bara veta om det är spanjorer, när han sedan får beskedet att det är amerikaner så blir svaret - jaja det var ju inte så farligt?
Hur kan man svara så och varför tänker man enbart på sitt eget folkslag?
Marcos farmor trodde att dom inte var i krig utan enbart på plats för att ge mat och sjukvård för det var den uppfattningen hon hade fått från TV.

Det här är den bilden som fick Kiano att förstå att Papi är långt borta och hjälper andra barn som har gjort sig illa och ser till så att dom får mat. Att det finns elaka människor men även amigos.


Det här var den bilden som fick mig att känna att vi har det bra som kan ge våra barn en sån säker framtid.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0