Oväntat besök

Igår när jag äntligen fick lite tid till att sitta i soffan och ta det lugnt, så fick jag en känsla av att jag inte var ensam, men jag skakade snabbt av mig den och lyckades ta mig till säng i tid.
Det är nu som jag får min känsla bekräftad och hör ett konstigt ljud, helt säker på att någon är på terrassen och snokar runt, trött som jag är så orkar jag mig inte ta upp, tänker att det finns ju ändå inget att ta förutom hundmat.
Ljuden fortsätter och jag kan inte somna så det finns nu inget val mer än att gå upp och titta, ljudet kommer från köksfläkten! Precis vad jag behövde nu, ett äckligt litet djur som hittat in i fläkten och kan sig inte ta ur. Jag sätter hunden på vakt i köket och låter lampan vara tänd då jag vet att hon är halvt blind.

Kiano börjar hosta och jag skämtar inte när jag säger att han hostar var 30 SEKUND! Jag har fått väckt han tre gånger under natten för att hälla i han vatten och hostmedicin och inget har hjälp.
Jag lyckas äntligen somna in och hör små ljud springa över golvet, NEJ..... djuret är löst och springer runt i lägenheten, nu måste jag ta mig upp för att se vad det är. Jag står i soffan och försöker få en överblick av golvet, hunden har sprungit och gömt sig och sitter och skakar, j-a hund som man inte kan ha nytta av, hon ska ju skydda oss.
Inget är löst, djuret är kvar i fläkten, jag kan försöka sova igen med min hostade unge.

Morgon och en stor kopp kaffe behövs, hungrig är jag också och tänkte lyxa till det med en omelett, inga konstiga ljud så jag antar att djuret äntligen har hittat ut.
På med fläkten och krafsande hörs, fläkten slutar fungera och inget krafsande? Nu har jag alltså ett dött djur som sitter fast i min icke fungerande fläkt - jag vägrar ta bort det!

Varför kan inte dessa saker hända när jag har en gubbe i huset, detta är inte tjejgöra! Jag funderar nu starkt på att hyra en gubbe tills Marco kommer tillbaka? För nu är jag trött på att vara gubbgumma och göra allting själv, jag vill hålla mig till kvinnosaker, mat och tvätt, så mycket lugnare så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0